Forside » Nyheder » Nyheder 

Ansvaret skal tilbage til skibene

Omkring 70 procent af Berge Bulks forretning er i dag baseret på at sejle jernmalm fra Sydamerika og Australien til Kina og til resten af verden.

 

Maskinmester Claus Jensen er teknisk direkt√łr i Berge Bulk, et af verdens f√łrende dry bulk-rederier, med adresse i Singapore. Han pr√łver at skubbe mere ansvar ud til skibene for at opn√• yderligere gevinster.

Paris har Eiffelt√•rnet, Sydney har Operahuset og Singapore har Marina Bay Sands - tre fritst√•ende hotelbygninger med et skib hensl√¶ngt p√• toppen i 57 etagers h√łjde.

Med sin spektakul√¶re arkitektur er Marina Bay Sands blevet et af Singapores vartegn og symbol p√• den maritime v√¶kst i en nation, der b√•de er en √ł, en by og et land i ét - og m√•lt p√• indbyggere p√• st√łrrelse med Danmark. Fra skybaren p√• skibets d√¶k er der havudsigt til et af verdens mest trafikerede havneindl√łb med hundredvis af skibe p√• vej.

Fra hotellets bagside ud mod den kunstigt anlagte bugt spejler den skarpe eftermiddagssol sig i skyskrabernes havblå glasfacader. Bag de tonede ruder med tusindvis af arbejdspladser i Singapores nye svar på Wall Street er en del af den maritime aktivitet og vækst forankret.

På 24. etage har rederiet Berge Bulk sit hovedkvarter, og på direktionsgangen er navneskiltet på funktionen som Technical Director dansk: Claus Jensen.

De seneste tre √•r har den 50-√•rige danske maskinmester haft adresse i Singapore som teknisk direkt√łr i et af verdens f√łrende dry bulk-rederier.

Claus Jensen er en del af rederiets daglige ledelse - placeret p√• n√¶st√łverste trin i Berge Bulks direktion - med direkte reference til ejeren, CEO James Marshall.

¬ĽJeg har tidligere boet og arbejdet i Singapore i 1992-1996, og n√•r man f√łrst har v√¶ret ude én gang, s√• tr√¶kker det lidt i én - men kombinationen af familie, det rigtige sted og det rigtige job skal v√¶re der. Da jeg fik tilbuddet fra Berge Bulk, skete det nogenlunde samtidig med, at min kones job blev nedlagt i Danmark, og derfor havde vi ikke l√¶ngere den binding. Vores voksne datter valgte at blive i Danmark, s√• vi er taget herud med vores to s√łnner p√• 12 og 15 √•r,¬ę fort√¶ller Claus Jensen.

F√łr han kom til Berge Bulk i Singapore, var Claus Jensen Executive Vice President i TORM. Det var en stilling han bestred i mere end 7 ud af de 12 √•r, han var ansat i TORM. Og f√łr det var han Technical Superintendent for B&W/MAN - med fem √•rs bop√¶l i Singapore i 1990erne.

TORM er et b√łrsnoteret firma, mens Berge Bulk er privatejet, og det er James Marshall, der b√•de som CEO og ejer har bygget Berge Bulk op fra 12 skibe i 2007 til 54 skibe i starten af 2017.

¬ĽM√•let er, at vi skal v√¶re verdens f√łrende inden for dry bulk-shipping, og i dag er vi blandt de to-tre f√łrende, hvis man t√¶ller skibe over 200.000 ton,¬ę siger Claus Jensen.

Læs hele artiklen her.

 

ĽJeg arbejder meget med at skubbe empowerment ud til skibene. De skal trśffe beslutningerne derude,ę siger Claus Jensen, teknisk direktÝr, Berge Bulk.

¬ĽJeg arbejder meget med at skubbe empowerment ud til skibene. De skal tr√¶ffe beslutningerne derude,¬ę siger Claus Jensen, teknisk direkt√łr, Berge Bulk.

 

 

Arkiv

November 2017

Nyt netværk samler offshore og droneindustrien

Ny formand for k√łlebranchen bl√¶ser til kamp for klimaet

BILA Svendborg er årets fynske fremstillingsgazelle

Arla Akafa √łger fokus p√• energioptimering

Trafikken til de danske √łer forts√¶tter v√¶kst

Gr√łn energi er billigere end sort

Ny stor √ėsters√łf√¶rge skal sejle p√• LNG

DI: Kul er fortid

Danmarks f√łrste autonome arbejdsb√•de

Kommunale bygninger og veje mister værdi for milliarder

Den gr√łnne omstilling er i fuld gang

Flere unge skal vælge erhvervsuddannelser

Erhvervspakken halverer elvarmeafgiften

TOTE konverterer to skibe til LNG

Dansk Offshore Wind Roadshow i USA