Forside » Nyheder » Nyheder 

ESVAGT har stor succes med sine Safe Transfer Boats

 

ESVAGT's Safe Transfer Boats tilfører fleksibilitet og merværdi til Service Operation Vessels.

ESVAGT har stor succes med sine Safe Transfer Boats (STB). Næste STB12 til MHI Vestas' SOV er under aptering på Esbjerg Ship Yard, og der vil blive indarbejdet alle de gode erfaringer fra arbejdet i havmølleparkerne Butendiek og Baltic II.

Når ESVAGTs næste Service Operation Vessel (SOV), som er ved at blive bygget ved Cemre Ship Yard i Tyrkiet, stævner ud for MHI Vestas i Belwind Offshore Wind Farm, gør den det med den seneste generation af ESVAGTs succesfulde Safe Transfer Boat, STB12, ombord.

'Esvagt Wind 4', som STB12'eren hedder, vil have indarbejdet alle de gode erfaringer, ESVAGT har gjort sig med 'Esvagt Wind 1' og 'Esvagt Wind 2' i havmølleparkerne Butendiek og Baltic II, siger Bjarne Mikkelsen, Senior Service Manager i ESVAGT:

"Vi har kombineret vores egne gode erfaringer, som er opbygget gennem de første års drift af Butendiek og Baltic II, og vi har samtidig tilpasset designet så vidt muligt kundernes ønsker. Det betyder blandt andet en optimering af fenderne og en anden type agterdør, et redesign af maskinrumslugerne og en optimering af området for cargo, hvor vi styrker surring og anbringelse", siger Bjarne Mikkelsen.

En klar succes

Konceptet med STB12'erne har vist sig langt mere succesfuldt, end ESVAGT havde turdet håbe på. Der har således været over 10.000 transfers alene med STB12 sidste år.
 
"STB12'erne præsterer fremragende og har rigtig gode egenskaber i søen", siger Bjarne Mikkelsen:
"Samtidig er de rigtige gode til at underbygge hele SOV-konceptet. STB12 bidrager til en effektiv drift, fordi STB12 er klasset som selvstændigt fartøj og dermed kan gå til havn. 'Esvagt Wind 2' er eksempelvis i havn to-tre gange om ugen for at hente hele paller med gods eller for at fragte specialister og teknikere ud til parken. Derved kan kunden holde SOV'en i parken, hvor den arbejder videre med overførsler af teknikere, værktøj og reservedele via walk to work gangvej eller de lidt mindre STB7'ere. Det giver en mere effektiv udnyttelse af tiden", siger Bjarne Mikkelsen.
 
Ud over en STB12 vil SOV'en til MHI Vestas også blive udstyret med to ESVAGT STB7 med en specialdesignet vindmøllestævn.
 

Om ESVAGT

ESVAGT har siden 1981 specialiseret sig i sikkerhed og support til søs.
 
Esvagt fokuserer på kvalitet og sikkerhed og udbyder en bred vifte af ydelser til offshore olie & gas-industrien, bl.a. stand-by, ERRV nød- og redningsberedskab, overvågning og genopretning efter olieudslip, brandberedskab, bugsering, ankerhåndtering og multi-field service.
 
Siden 2010 har ESVAGT desuden serviceret offshore vindparker med specialdesignede Service Operation Vessels (SOV), hvor kundens teknikere er indkvarteret. Udover kabiner og fritidsfaciliteter er SOVerne udstyret med bl.a. kontor- og mødefaciliteter, reservedelslagre og værksteder. Teknikere, reservedele og værktøj overføres til møllerne via Walk-to-Work gangvejssystemer eller Safe Transfer Boats.
 
ESVAGT har base i Esbjerg. FlĂĄden bestĂĄr af mere end 40 moderne offshore skibe, og rederiet har cirka 900 medarbejdere on- og offshore.

 

 

 

Arkiv

August 2017

Russisk ordre til MAN Diesel & Turbo og AKA

Verdens største sejlskib - med dieselelektrisk hjælpemotor

Coop skifter til LED-belysning

Ansvaret skal tilbage til skibene

Indvielse af ny maskinmester-campus i Esbjerg

Alphabox skal finde motorens svageste led

Varmt spildevand muliggør stort varmepumpeanlæg

Tuco Marine leverer højtryks-spulebåd til Norge

DONG Energy sælger 50 procent af Borkum Riffgrund 2

Værdifulde råstoffer kan skabes af restprodukter

DNV GL udfører første offshore droneinspektion

Juli 2017

OSK-ShipTech A/S skriver kontrakt med Færgeselskabet Læsø

Teknologisk Institut godkendt som CEN Heat Pump KEYMARK testinstitut

Færger slår fly

Turboladere fra ABB om bord på Kinas største containerskibe