Forside » Nyheder » Nyheder 

ESVAGTs nyeste ERRV har fået hyre i Nordsøen

ESVAGTs ERRV H-053 blev søsat fra værft i Tyrkiet i starten af januar 2018 og skal videre til tjeneste i Nordsøen.

 

H-053 er søsat, men tre måneders arbejde venter, før skibet er klar til 12 års kontrakt på Syd Arne-feltet.

 
Det 82 meter lange ERRV H-053 blev søsat fra Cemre Shipyard i Tyrkiet i starten af januar.
Nu venter yderligere tre måneders arbejde på værftet, før skibet kan sætte kursen mod Esbjerg.
 
- Der er konstant ca. 170 mand i arbejde ombord nu, hvor den største enkeltopgave er installationen af det brændstofoptimerende Blue Drive-system, siger John Laustsen, Project Director i ESVAGT.
 
H-053 bliver et af de største og mest moderne ERRV’er i ESVAGT’s flåde. Charteren for de næste 12 år med Hess på Syd Arne-feltet indeholder nye opgaver. De seneste 17 år har ESVAGT serviceret Hess på Syd Arne med stand by-skib, forsyningsskib og med opkobling til tankskibe. Fremover skal ESVAGT ydermere levere service, vedligehold og inspektion af slangesystemet. Desuden vil det nye ERRV gøre det muligt at servicere arbejdet på de ubemandede platforme i området; noget, som hidtil har været varetaget af specialskibe.
 
ERRV står for Emergency Response and Rescue Vessel.
 

Om ESVAGT

ESVAGT har siden 1981 specialiseret sig i sikkerhed og support til søs.
ESVAGT fokuserer på kvalitet og sikkerhed og udbyder en bred vifte af ydelser til offshore olie og gas-industrien, bl.a. stand-by, ERRV nød- og redningsberedskab, overvågning og genopretning efter olieudslip, brandberedskab, bugsering, ankerhåndtering og multi-field service.
Siden 2010 har ESVAGT desuden serviceret offshore vindparker med specialdesignede Service Operation Vessels (SOV), hvor kundens teknikere er indkvarteret. Udover kabiner og fritidsfaciliteter er SOVerne udstyret med bl.a. kontor- og mødefaciliteter, reservedelslagre og værksteder. Teknikere, reservedele og værktøj overføres til møllerne via Walk-to-Work gangvejssystemer eller Safe Transfer Boats.
ESVAGT har base i Esbjerg. Flåden består af mere end 40 offshore skibe, og rederiet har cirka 900 medarbejdere on- og offshore.

 

 

 

 

 

 

Arkiv

Maj 2018

Nyt innovationsnetværk for energiproduktion

Wärtsilä LNGPac passerer 100 ordrer

Scandlines transporterer flere lastbiler

Vedligehold på den holistiske måde

190 års historie er ingen hindring for vækst

PRESSEMEDDELELSE - Danskere vil fjerne plast fra verdenshavene

Nordjylland skal uddanne flere maskinmestre

En rejse med vinden

Nyt bugserfartøj sejler på LNG

Robotteknologi indtager renseanlæg

Stena Line leverer markante grønne resultater

Ny maskinmesterskole på vej i Svendborg

Partikler har frit spil i maskinrummet

Drømmejobbet i første forsøg

Danmark skal sikre klimavenlig biomasse