Forside » Nyheder » Nyheder 

Maersk ændrer bemandingsmodel

 

Rederiet A.P. Møller Maersk har i dag meddelt sine studerende på SIMAC, at rederiet ønsker at gå bort fra det duale koncept som blev indført i Danmark i 1997. I løbet af det sidste årti er der sket en masse ændringer, der ikke støtter en fortsættelse af den dobbelte bemandingsmodel. Industrien og kundernes krav kræver specialiserede kompetencer og erfaringer om skibs-og motortyper fra officerer.  

 

Ydermere betyder en høj grad af teknisk fremskridt af rederiets skibe, at dette behov forstærkes. Vi vurderer også, at tendensen i strengere lovgivningsmæssige rammer i forbindelse med skibets drift, vil fortsætte yderligere og underbygger behovet for specialisering. Da vi forventer, at se denne udvikling fortsætte i fremtiden, har vi besluttet at ændre bemandingsmodellen og fokusere på en enklere struktur fremover siger Henrik Sloth, Head of Maersk Line Crewing.


Næste skridt
Henrik Sloth udtaler, at deres duale officerer vil blive bedt om at vælge mellem maskinmester og navigatør. Som alle ved, står vi over for en mangel på maskinmestre, og vil derfor gerne opfordre vores duale officerer og kadetter til at overveje denne retning, når de træffer beslutningen. Når det er sagt, er valget naturligvis helt op til den enkelte officer / kadet.


Vi forventer at påbegynde gennemførelsen af afgørelsen i 4. kvartal af dette år. Nærmere oplysninger om gennemførelsen for NL flåde er dog ved at blive drøftet med samarbejdsudvalget.
Når vi er klar til at gennemføre initiativet, vil vores officerer på dual-kontrakter blive kontaktet direkte af deres lokale Manning Office for at bestemme deres foretrukne retning. De dobbelte danske kadetter vil blive indkaldt til et fælles møde på SIMAC for yderligere information.

 

 

 

Arkiv

April 2018

Jylland sidder på energijobs

Kun 0,003 procent berettigede klager over elforsyning

Energien bliver grønnere - nogle år endnu

Apple og Google sluger grøn energi

MARTEC i nyt samarbejde med TECHCOLLEGE

Verdens største havmølle sat i drift

El-kabel med gøgeunge-effekt

Verdens første LNG-drevne bulk carrier

VVS-autorisation for maskinmestre ved siden af jobbet

Global vækst gennem uddannelse

SerEnergy leverer grønne brændselsceller

Har du styr på dine kritiske målinger?

LINDØ port of ODENSE udbygger havnen

Stor stigning i det grønne energiforbrug

Industriklynge med synergi