Forside » Nyheder » Nyheder 

MAN Diesel & Turbo og Hyundai udvikler dual-fuel-motor til LPG

MAN Diesel & Turbo og Hyundai ved underskrivelsen af aftalen om nye totakts-dual-fuel-LPG-motorer.

 

For at imødekomme de øgede emissionskrav til skibsfarten har MAN Diesel & Turbo indgüet en samarbejdsaftale med Hyundai om at udvikle en ny totakts ME-LGIP-motor.
 
MAN Diesel & Turbo og Hyundai Heavy Industries Engine & Machinery Division har underskrevet et Memorandum of Understanding om udvikling og produktion af MAN B & W ME-LGIP dual-fuel-motorer. Hermed vil Hyundai kunne levere LPG-drevne totakts-skibsmotorer.
 
- MAN Diesel & Turbo har tidligere oplevet stÌrk markedsinteresse for at bruge LPG som brÌndstof om bord pü LPG-skibe, men andre maritime segmenter er ogsü begyndt at undersøge denne mulighed som en generel tendens, der vokser, siger Bjarne Foldager, Vice President Sales & Promotion, Two-Stroke Business hos MAN Diesel & Turbo.
 
- LPG har stort potentiale som brÌndstof, da det ikke indeholder svovl, er bredt tilgÌngeligt og let at bunkre. Det bliver derfor et stadig mere attraktivt alternativ til andre brÌndstoffer med lavt svovlindhold. Vi har en lang tradition for teknisk samarbejde med vores licenshavere, og vi glÌder os til at samarbejde med Hyundai om dette spÌndende projekt, tilføjer han.
 
Med samarbejdet er LPG nu tilføjet listen over miljøvenlige brÌndstoffer, der kan drive MAN Diesel & Turbos portefølje af totaktsmotorer, der er tilgÌngelige fra alle licenstagere. MAN Diesel & Turbo forventer, at ME-LGIP-installationen om bord pü et handelsskib er ekstremt konkurrencedygtig prismÌssigt sammenlignet med andre brÌndstoftyper.
 

LPG uden store investeringer

Pü grund af de stadig strengere emissionsgrÌnser har mange redere, som driver LPG-skibe, opfordret MAN Diesel & Turbo til at udvikle en LPG-motor, der kunne fremdrive LPG-skibe pü den mest funktionelle, praktiske og økonomiske müde ved at bruge lidt af den LPG, som allerede er om bord.
 
LPG er et yderst miljøvenligt brændstof, der er i samme klasse som LNG, og en LPG-motor vil reducere emissionerne betydeligt, hvilket gør det muligt for skibe at opfylde IMO’s SOx-emissionsregler, der træder i kraft globalt fra 2020.
 
LPG’s fremtid som brændstof til skibsfarten er også begunstiget af, at det ikke kræver så stor en investering i infrastruktur til bunkring i modsætning til andre typer gas. Derfor forventer MAN Diesel & Turbo en stærk efterspørgsel efter LGIP-motorer til meget store gasskibe (VLGC’er) og kystfartøjer.
 

Om MAN Diesel & Turbo

Med hovedsÌde i Augsburg, Tyskland, er MAN Diesel & Turbo SE verdens førende leverandør af store diesel- og gasmotorer. Virksomheden beskÌftiger cirka 15.000 medarbejdere pü mere end 100 internationale lokationer, primÌrt i Tyskland, Danmark, Frankrig, Schweiz, Tjekkiet, Indien og Kina. Virksomhedens produktportefølje omfatter totakts- og firetaktsmotorer til marine og stationÌre applikationer, turboladere og propeller samt gas- og dampturbiner, kompressorer og kemiske reaktorer. Udbuddet af tjenester afrundes af komplette løsninger som maritime fremdrivningssystemer, kraftvÌrker og turbomaskineri til olie- og gas- samt procesindustrien. Kunderne für verdensomspÌndende eftersalgsservice, der markedsføres under MAN PrimeServ-brandet.

 

 

 

 

Arkiv

April 2018

Kun 0,003 procent berettigede klager over elforsyning

Energien bliver grønnere - nogle ür endnu

Apple og Google sluger grøn energi

MARTEC i nyt samarbejde med TECHCOLLEGE

Verdens største havmølle sat i drift

El-kabel med gøgeunge-effekt

Verdens første LNG-drevne bulk carrier

VVS-autorisation for maskinmestre ved siden af jobbet

Global vĂŚkst gennem uddannelse

SerEnergy leverer grønne brÌndselsceller

Har du styr pĂĽ dine kritiske mĂĽlinger?

LINDØ port of ODENSE udbygger havnen

Stor stigning i det grønne energiforbrug

Industriklynge med synergi

Lederuddannelse giver nødvendigt overblik