Forside » Nyheder » Nyheder 

Medarbejdernes muligheder pĂĄvirker burgersalget

Måden McDonald’s brander sig over for unge på kan være afgørende for, hvor mange burgere, der ryger over disken. På maskinmestrenes erhvervskonference Ajour 2016 kan du opleve HR-chef Mette Hybschmann uddybe, hvorfor det rette brand er vigtigt, og hvordan det hænger sammen med tallene på bundlinjen.

 

God service får gæsterne til at komme tilbage, og god service leveres bedst af glade medarbejdere – derfor er min opgave at sørge for, at vores 4.200 medarbejdere er glade og har de rette service kompetencer. Så relativt enkelt beskriver Mette Hybschmann, Head of HR Denmark, McDonald's Corporation sit job.

»Jeg er meget optaget af, at vores medarbejdere trives, fordi alle erfaringer viser, at glade og tilfredse medarbejdere udfører det bedste stykke arbejde,« forklarer Mette Hybschmann. Derfor er hendes mål at styrke og brande McDonald’s som en god arbejdsplads med masser af muligheder for medarbejderne, og det er blandt emnerne, når hun går på podiet til maskinmestrenes erhvervskonference Ajour i dagene 24.-25. november.

 

Muligheder for udvikling

Ifølge Mette Hybschmann går vejen til glade medarbejdere gennem muligheder og interesse fra arbejdspladsens side. Arbejdspladsen skal sikre, at medarbejderne føler, at de har muligheder, og de skal føle, at virksomheden interesserer sig for den enkelte medarbejders udvikling.

 

»At arbejde på McDonald’s er ikke ’bare’ at vende burgere. Vi gør meget for, at vores medarbejdere får uddannelse og personlig udvikling med videre – uanset om de vælger at fortsætte deres karriere i virksomheden eller søger andre udfordringer,« fortæller Mette Hybschmann.

 

Mette Hybschmann, Head of HR Denmark, McDonald's har til opgave at skabe spćndende udviklingsmuligheder for medarbejdere.

Mette Hybschmann, Head of HR Denmark, McDonald's har til opgave at skabe spændende udviklingsmuligheder for medarbejdere.

 

Med den amerikanske del af koncernen som forbillede har McDonaldÂ’s Denmark udviklet et omfattende talentprogram, som skal sikre, at de dygtigste medarbejdere kan stige i graderne.

 

Sidste år deltog flere end 350 medarbejdere i burgerkædens interne uddannelsesprogram – målet er at skabe tilfredse og stolte medarbejdere, som yder god service. McDonald’s arbejder blandt andet sammen med flere uddannelsesinstitutioner, så de interne lederuddannelser i eksempelvis handelsøkonomi og Retail Leadership er akkrediteret op til bachelor­niveau.

 

»Personlige udviklingsplaner giver glade og motiverede medarbejdere – og det kan direkte aflæses på resultaterne. Jo mere vi investerer i og udvikler vores medarbejdere, jo bedre service giver de vores gæster. Det er meget motiverende at se på salgstallene, at gæsterne anerkender dette. 2015 var for eksempel vores bedste salgsår nogensinde, og 2016 tyder på det samme,« forklarer Mette Hybschmann.

 

Læs hele artiklen i Maskinmesteren nr. 9.

 

Læs mere om Ajour og tilmeld dig her (henvisning til Ajour 2016)

 

 

Arkiv

April 2018

Lavere elvarmeafgift er fremsynet

Her er regeringens energiudspil

MARTEC tiltræder Danmarks nye Teknologipagt

Ă…rets Energikonference med fokus pĂĄ regeringens energiudspil

Hold fast i stærkt hjemmemarked - for eksportens skyld

Skibsfarten skal halvere udledninger inden 2050

Jylland sidder pĂĄ energijobs

Kun 0,003 procent berettigede klager over elforsyning

Energien bliver grønnere - nogle år endnu

Apple og Google sluger grøn energi

MARTEC i nyt samarbejde med TECHCOLLEGE

Verdens største havmølle sat i drift

El-kabel med gøgeunge-effekt

Verdens første LNG-drevne bulk carrier

VVS-autorisation for maskinmestre ved siden af jobbet