Forside » Nyheder » Nyheder 

Mette og Maren Mols er solgt.

 

Det oplyser færgerederiet i en meddelelse til fondsbørsen.


15. marts 2011 oplyste Mols-Linien at kombiruten mellem Aarhus og Kalundborg var en økonomisk underskudsforretning.



Trods positive tilkendegivelser fra vognmænd om fortsat at ville bruge Mette og Maren Mols vurderer rederiet, at ruten ikke har en økonomisk bæredygtig
fremtid, hvorfor den lukkes. Manglende efterspørgsel, den generelle lavkonjunktur og Storebæltsforbindelsens prispolitik får skylden.



 

Rederiet oplyser, at det har in gået en aftale med FRS GmbH & Co KG, Flensborg om et salg af rutens to skibe Mette Mols og Maren Mols. Mette Mols er solgt med overtagelsesdag 22. juli 2011, mens Maren Mols er blevet solgt med vertagelsesdag den 15. september 2011, hvor ruten endelig lukkes.  



Salget indbringer 61 mio. kr. og fører til en opjustering og påvirker forventningerne til 2011 således:



Før ventede Mols-Linien et underskud på mellem minus 45 og 65 mio. kr. Nu forventer man et mindre minus på minus 30 til 50 mio. kr.



I fremtiden vil rederiet koncentrere indsatsen om hurtigfærgerne mellem Ebeltoft, Aarhus og Sjællands Odde. Et transportalternativ, der ifølge rederiet, vil
blive ekstra attraktiv i de kommende år. En udviddelse af motorvejen uden om Roskilde samt etablering af en ny motortrafikvej mellem Holbæk og Vig. Dette arbejde forventes færdigt i 2013.



kilde:
www.epn.dk



 

 

 

Arkiv

December 2017

Kan maritime virksomheder skabe værdi af deres digitaliseringsanstrengelser?”

Batterier kan blive de nye spidslastværker

Målet bør være 55 procent vedvarende energi i 2030

Minister til Energikonferencen 2018

To maskinmestre, klar arbejdsfordeling

Nyt netværk for maskinmestre, der arbejder med Asset Management

Fra problemløsning til pædagogisk sikkerhed

Insatech udvikler fremtidens måleløsninger

Første overdækkede renseanlæg står klart

Brug for international regulering af autonome skibe

Erhvervsudvikling på Fyn

Sig Varmeværk sænker varmeprisen med varmepumpe

Danmark har verdens bedste energisystem

ME-GI og ME-LGI dual-fuel-motorer når 100.000 driftstimer

Stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger