Forside » Nyheder » Nyheder 

Ny stor Østersøfærge skal sejle på LNG

Fra 2021 indsætter Viking Line en ny dual-fuel-færge i rute på Østersøen mellem Sverige og Finland.

 

Wärtsilä leverer motorer, navigationssystem og en række andre tekniske løsninger til en ny miljøvenlig dual-fuel-færge, der skal bygges i Kina, og sejle i Østersøen mellem Finland og Sverige.

 
Fra begyndelsen af 2021 sætter Viking Line en ny dual-fuel-færge i drift mellem Sverige og Finland.
Færgen får seks Wärtsilä 31DF-motorer, der primært skal anvende LNG. Dieseludgaven af ​​samme motor er blevet anerkendt af Guinness World Records som verdens mest effektive 4-takts dieselmotor. Dette bliver den første maritime anvendelse af dual-fuel-versionen. Kombinationen af ​​høj effektivitet, lavt brændstofforbrug og reduceret emission forventes at skabe lave driftsomkostninger og et minimalt miljøaftryk.
 
Wärtsilä vil også levere sit LNGPac brændstoflagrings- og forsyningssystem og et avanceret Compact Silencer System (CSS), højkvalitets bov-thrustere, et ballastvandssystem (BWMS) og det integrerede Nacos Platinum-navigationssystem.
 
Nacos Platinum integrerer forskellige funktioner i et enkelt system, hvilket gør det muligt at navigere, styre og overvåge fartøjet fra flere positioner om bord, hvilket giver uovertruffen fleksibilitet og bekvemmelighed. Wärtsilä BWMS er designet til at gøre ballastvandsudledningen uskadelig for det lokale havmiljø.
 
Det nyligt lancerede Wärtsilä SmartPredict-system er også inkluderet i løsningen. Denne nyskabelse er designet til at give skibe større sikkerhed og en mere effektiv drift ved at vise fartøjets forventede position og kurs. Systemet registrerer vind- og havkræfterne og kan på den måde beregne alle bevægelser på ruten, som påvirker skibets drift.
 
- En ny æra i færgedrift blev etableret i 2013, da Viking Grace med Wärtsilä dual-fuel motorer blev verdens største RoPax-færge på LNG. Dette seneste projekt repræsenterer en ny milepæl, da det bliver det første fartøj udstyret med de meget effektive Wärtsilä 31DF-motorer. Begge projekter fremhæver den værdi, som vores viden og teknologi bringer til vores kunder, siger Roger Holm, Wärtsilä Marine Solutions.
 
- Værdien af ​​Wärtsilä-motorer, der anvender LNG, er veldokumenteret gennem vores erfaring med Viking Grace. Desuden giver LNGPac-brændstofsystemet den nødvendige sikkerhed og non-stop-drift, så vi tøvede ikke med at vælge Wärtsilä til dette projekt, "siger Jan Hanses, adm. direktør, Viking Line.
 
Den nye dual-fuel færge til Viking Line bliver bygget på Xiamen Shipbuilding Industry-værftet i Kina - med option på endnu et fartøj. Skibet er den første LNG-færge af denne størrelse og standard, der skal bygges i Kina.

 

 

 

Arkiv

December 2017

Kan maritime virksomheder skabe værdi af deres digitaliseringsanstrengelser?”

Batterier kan blive de nye spidslastværker

Målet bør være 55 procent vedvarende energi i 2030

Minister til Energikonferencen 2018

To maskinmestre, klar arbejdsfordeling

Nyt netværk for maskinmestre, der arbejder med Asset Management

Fra problemløsning til pædagogisk sikkerhed

Insatech udvikler fremtidens måleløsninger

Første overdækkede renseanlæg står klart

Brug for international regulering af autonome skibe

Erhvervsudvikling på Fyn

Sig Varmeværk sænker varmeprisen med varmepumpe

Danmark har verdens bedste energisystem

ME-GI og ME-LGI dual-fuel-motorer når 100.000 driftstimer

Stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger