Forside » Nyheder » Nyheder 

Polare krydstogter i specialdesignet skib

I 2020 søsættes et specialdesignet krydstogtskib beregnet til sejlads i polare farvande.

 

I 2020 søsættes et krydstogtskib, der er designet til sejlads i polare farvande. ABB leverer systemer til strømforsyning, automatisering, fremdrivning og digitale løsninger til skibet.

 

Lindblad Expeditions Holdings, Inc. søsætter i 2020 et fartøj, der er specielt designet til at tage krydstogtpassagerer på udforskning i fjerntliggende polare områder.

 

Skibet er designet med fokus på sikkerhed, miljømæssig bæredygtighed og komfort, og ABB leverer både kraft- og automationsløsninger samt to Azipod DO-fremdrivningsenheder. ABB er den eneste leverandør af azimuth-elektriske fremdrivningssystemer i tilstrækkelig høj isklasse, der kan opfylde rederiets krav.

 

Det nye polare fartøj er designet af Ulstein Design & Solutions og vil blive bygget på det norske Ulstein Verft. Fartøjet vil blive leveret i første kvartal af 2020.

 

Skibet kaldes verdens førende ekspeditionsskib, som vil giver passagererne nem kontakt med omgivelserne fra specielt designede observationsområder samt give nem adgang til udforskning uden for skibet. Der bliver 69 kahytter og luksusfaciliteter til selv de mest krævende passagerer.

 

- Vi er glade for at være partner med ABB, når vi bygger et af de mest teknologisk avancerede ekspeditionsfartøjer i branchen. Valget af ABB er baseret på vores erfaring med dem som en pålidelig og innovativ partner. ABB Azipod-fremdrivning giver store sikkerhedsfordele for vores fartøj med effektivt brændstofforbrug, høj ydeevne under svære isforhold og bemærkelsesværdig komfort om bord, siger Nikolaos G. Doulis, Senior Vice President, New Buildings, Lindblad Expeditions, som skal drive det nye polare krydstogtskib.

 

- Fremkomsten af ​​et særligt marked for ekspeditionskrydstogtskibe beregnet til polare farvande passer godt til to omrĂĄder af ABB-ekspertise: Elektriske løsninger er mere pĂĄlidelige, effektive og miljømæssigt forsvarlige end mekaniske løsninger og bedre tilpasset digitalisering. Tilsvarende opnĂĄr Azipod-fremdrift større manøvredygtighed og forbedrer passager- og besætningskomfort om bord, mens dens gearløse konstruktion mindsker miljørisikoen, siger Juha Koskela, adm. direktør, ABB Marine & Ports.

 

Udover at sætte fartøjet i stand til at navigere gennem havis og opfylde reglerne for sejlads i arktiske og antarktiske farvande kræver Azipod DO-enheder en 25% mindre installeret effekt end fremdrivningsmaskiner med tilsvarende ydelse.

 

ABB Ability ™ System 800xA vil yderligere forbedre effektiviteten og sikkerheden i den polare nybygning. Systemet integrerer kraft-, fremdrivnings- og styringssystemer i én platform, der gør det muligt for bĂĄde besætningsmedlemmer og medarbejdere i land at fĂĄ et omfattende overblik over al den information, der er nødvendig for at betjene fartøjet optimalt.

 

Alle kontrol- og overvågningsapplikationer har ensartet udseende og giver mulighed for en mere intuitiv brugeroplevelse. Ved at udnytte ABB Ability ™ Collaborative Operations vil fartøjet blive forbundet til ABBs Infrastructure Operations Center-infrastruktur, som overvåger ABB-teknologiens ydelse ombord og forbinder besætningen med ABB-eksperter. Dette kan være særligt vigtigt for fartøjer, der opererer i fjerntliggende farvande.

 

 

 

Arkiv

Maj 2018

Nyt innovationsnetværk for energiproduktion

Wärtsilä LNGPac passerer 100 ordrer

Scandlines transporterer flere lastbiler

Vedligehold pĂĄ den holistiske mĂĄde

190 års historie er ingen hindring for vækst

PRESSEMEDDELELSE - Danskere vil fjerne plast fra verdenshavene

Nordjylland skal uddanne flere maskinmestre

En rejse med vinden

Nyt bugserfartøj sejler på LNG

Robotteknologi indtager renseanlæg

Stena Line leverer markante grønne resultater

Ny maskinmesterskole pĂĄ vej i Svendborg

Partikler har frit spil i maskinrummet

Drømmejobbet i første forsøg

Danmark skal sikre klimavenlig biomasse