Forside » Nyheder » Nyheder 

Rederierne bør gå forrest

Thomas Mogensen, seniormaskinchef på SamsøFærgen, mener, at det er rederiernes pligt at tage praktikanter ind - det giver værdi for begge partner.

 

 

SamsøFærgen beskæftiger fire praktikanter ad gangen to gange om året. Seniormaskinchef Thomas Mogensen mener, at rederierne har en pligt til at tage imod praktikanter.
 
På SamsøFærgen har man taget en strategisk beslutning om at tage praktikanter ind – noget, som seniormaskinchef Thomas Mogensen mener kommer både de studerende og færgen til gavn:
 
»Der er generelt mangel på praktikpladser for vores unge mennesker, der jo rigtig gerne vil ud og se, hvordan det er at være på en arbejdsplads, som de måske ikke kender til. Og dér synes jeg, at vi som danske rederier bør gå forrest og være med til at uddanne de unge mennesker, og så er vi også selv med til at forme dem – og fortælle hvad det egentlig er, vi har at gøre godt med, og egentlig også hvad rederierne forventer af os og dem,« fortæller Thomas Mogensen.
 
På SamsøFærgen bidrager praktikanterne med ny viden og inspiration til optimering af skibets drift, og de indgår også i det sociale sammenhold om bord på færgen.
 
»Det er jo ikke kun os i maskinen, der nyder godt af at have nogle unge friske øjne på skibet. Det er jo hele besætningen. Det løfter humøret. Det daglige humør stiger når der kommer et par unge friske bemærkninger. Så det er med til generelt at løfte energiniveauet for hele besætningen,« siger Thomas Mogensen.
 
Læs mere i Maskinmesteren nr. 2 her.



 

 

 

 

Arkiv

Februar 2018

Danmark skal hjælpe oliestat med at blive verdens grønne duks

EUs energimål kan åbne døren for dansk erhvervsliv

ESVAGTs nyeste ERRV har fået hyre i Nordsøen

Intelligente kølecontainere forudser egne fejl

Maersk afviser mandskabsløse containerskibe

Fire nye skibe skal sejle på metanol

Britiske ministre anklager Rusland for cyberangreb på Maersk Line

Data sætter ekstra skub i den grønne omstilling

En fabrik lukker og en ny åbner

Stena Lines nye superfærger tager form

Mølleproducent valgt til verdens største havmøllepark

Grænseværdi for nitrat i drikkevand er under pres

Overskudsvarme anvendes til køling hos Scandlines

Som selvstændig sætter man sin egen standard

Rederierne bør gå forrest