Forside » Nyheder » Nyheder 

Rederiet CLdN tester sydgående anløb af Hirtshals Havn

Rederiet CLdN er klar til at øge antallet af anløb på Hirtshals Havn med både nordgående og sydgående anløb.

 

CLdNs godsrute mellem Zeebrugge, Hirtshals og Göteborg udvikler sig fortsat positivt, og som forberedelse af sydgående anløb testede rederiet forleden anløb af Hirtshals Havn med ro/ro-skibet M/S "Somerset".

CLdN forbereder en udvidelse af ruten med anløb af Hirtshals Havn hver søndag klokken 22.00 fra Göteborg og med afgang mod Zeebrugge klokken 24.00. Det sydgående anløb vil supplere rederiets nordgående anløb, hvor Hirtshals Havn fortsat anløbes tirsdag morgen med ankomst fra Zeebrugge klokken 6.30 og afgang mod Göteborg klokken 8.00. 

 

Dermed vil CLdN anløbe Hirtshals Havn i både nordgående og sydgående retning, og vil kunne tilbyde transportmarkedet et endnu med attraktivt produkt, der giver godstransportørerne bedre mulighed for at udnytte materiellet.

Efter en rolig sommerperiode ses nu en mærkbar vækst på ruten Zeebrugge - Hirtshals - Göteborg, og for den kommende tid er der registreret et stigende antal bookinger på begge rutens ben. Der er booket både selvkørende enheder og løstrailere på ruten, og bookingerne angår gods med destinationer i Nordjylland såvel som i Norge, hvor transporterne fortsætter fra Hirtshals med rederierne Color Line og Fjord Line.

 

 

 

Arkiv

December 2017

Kan maritime virksomheder skabe værdi af deres digitaliseringsanstrengelser?”

Batterier kan blive de nye spidslastværker

Målet bør være 55 procent vedvarende energi i 2030

Minister til Energikonferencen 2018

To maskinmestre, klar arbejdsfordeling

Nyt netværk for maskinmestre, der arbejder med Asset Management

Fra problemløsning til pædagogisk sikkerhed

Insatech udvikler fremtidens måleløsninger

Første overdækkede renseanlæg står klart

Brug for international regulering af autonome skibe

Erhvervsudvikling på Fyn

Sig Varmeværk sænker varmeprisen med varmepumpe

Danmark har verdens bedste energisystem

ME-GI og ME-LGI dual-fuel-motorer når 100.000 driftstimer

Stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger