Forside » Nyheder » Nyheder 

TOTE konverterer to skibe til LNG

Ny LNG-retrofitaftale mellem TOTE og MAN Diesel og Turbo, f.v. Stefan Eefting, MAN PrimeServ, Peter Keller, TOTE og Per Rud, MAN Diesel & Turbo.

 

Retrofit til LNG af to TOTE-skibe i Alaska vil muliggøre sejlads i den amerikanske ECA-zone

 

TOTE Maritime Alaska - et datterselskab af TOTE Inc., den førende Amerikanske marine-transportgruppe - har indgüet kontrakt med MAN PrimeServ, MAN Diesel& Turbo om at konvertere skibene North Star og Midnight Sun til dual-fuel-drift pü LNG.

 

De to roll on/off-skibe er i øjeblikket drevet af 4 × MAN 58/64-motorer og vil blive konverteret til MAN 58/64 retrofit units. Kontrakten omfatter design, udvikling og test af en første-af sin-slags dual-fuel-løsning, der vil udgøre grundlaget for den hidtil største LNG-konvertering i Nordamerika.

 

Afgørende for TOTE’s beslutning om at ombygge fartøjerne til LNG er ønsket at reducere de mest skadelige emissioner, der skyldes dieselbaseret fuel.

 

- TOTE Maritime Alaska ser frem til at konvertere sin flüde til LNG, som vil resultere i en betydelig reduktion i emissioner, herunder partikler, SOx og NOx. Denne betydelige investering af tid og penge er en afspejling af vores engagement i miljøet, vores kunder og Alaska, siger Michael Noone, formand for TOTE Maritime Alaska.

 

Dr. Thomas Spindler, chef for opgraderinger og retrofits hos MAN PrimeServ Augsburg, siger:

- For at opfylde TOTE’s krav har vi udviklet en løsning baseret på vores velafprøvede 51/60DF-retrofit. Derfor er den tekniske tilgang til en 58/64-retrofit velkendt for os, og projektet er således baseret på en ukompliceret procedure.

 

- Investeringen vil vĂŚre til stor fordel for kunden pĂĽ flere fronter: Ikke kun vil de eftermonterede motorer opfylde alle nye emissionsstandarder. De nye motorkomponenter vil forlĂŚnge skibenes levetid betydeligt, siger han videre.

 

- Vi har undersøgt og testet mange muligheder for at skifte flĂĽden til LNG. Konverteringen af ​​de eksisterende motorer er den mest pĂĽlidelige og gavnlige løsning, siger Peter Keller, Executive Vice President for TOTE, og fortsĂŚtter:

- Denne innovative løsning er udviklet i samarbejde med MAN og vil være en vigtig milepæl for industrien, som forbereder sig til IMO’s kommende svovlgrænse fra 2020.

 

 

 

Arkiv

November 2017

Nyt netvĂŚrk samler offshore og droneindustrien

Ny formand for kølebranchen blÌser til kamp for klimaet

BILA Svendborg er ĂĽrets fynske fremstillingsgazelle

Arla Akafa øger fokus pü energioptimering

Trafikken til de danske øer fortsÌtter vÌkst

Grøn energi er billigere end sort

Ny stor ØstersøfÌrge skal sejle pü LNG

DI: Kul er fortid

Danmarks første autonome arbejdsbüde

Kommunale bygninger og veje mister vĂŚrdi for milliarder

Den grønne omstilling er i fuld gang

Flere unge skal vĂŚlge erhvervsuddannelser

Erhvervspakken halverer elvarmeafgiften

TOTE konverterer to skibe til LNG

Dansk Offshore Wind Roadshow i USA