Forside » Nyheder » Nyheder 

TOTE konverterer to skibe til LNG

Ny LNG-retrofitaftale mellem TOTE og MAN Diesel og Turbo, f.v. Stefan Eefting, MAN PrimeServ, Peter Keller, TOTE og Per Rud, MAN Diesel & Turbo.

 

Retrofit til LNG af to TOTE-skibe i Alaska vil muliggøre sejlads i den amerikanske ECA-zone

 

TOTE Maritime Alaska - et datterselskab af TOTE Inc., den førende Amerikanske marine-transportgruppe - har indgået kontrakt med MAN PrimeServ, MAN Diesel& Turbo om at konvertere skibene North Star og Midnight Sun til dual-fuel-drift på LNG.

 

De to roll on/off-skibe er i øjeblikket drevet af 4 × MAN 58/64-motorer og vil blive konverteret til MAN 58/64 retrofit units. Kontrakten omfatter design, udvikling og test af en første-af sin-slags dual-fuel-løsning, der vil udgøre grundlaget for den hidtil største LNG-konvertering i Nordamerika.

 

Afgørende for TOTE’s beslutning om at ombygge fartøjerne til LNG er ønsket at reducere de mest skadelige emissioner, der skyldes dieselbaseret fuel.

 

- TOTE Maritime Alaska ser frem til at konvertere sin flåde til LNG, som vil resultere i en betydelig reduktion i emissioner, herunder partikler, SOx og NOx. Denne betydelige investering af tid og penge er en afspejling af vores engagement i miljøet, vores kunder og Alaska, siger Michael Noone, formand for TOTE Maritime Alaska.

 

Dr. Thomas Spindler, chef for opgraderinger og retrofits hos MAN PrimeServ Augsburg, siger:

- For at opfylde TOTE’s krav har vi udviklet en løsning baseret på vores velafprøvede 51/60DF-retrofit. Derfor er den tekniske tilgang til en 58/64-retrofit velkendt for os, og projektet er således baseret på en ukompliceret procedure.

 

- Investeringen vil være til stor fordel for kunden på flere fronter: Ikke kun vil de eftermonterede motorer opfylde alle nye emissionsstandarder. De nye motorkomponenter vil forlænge skibenes levetid betydeligt, siger han videre.

 

- Vi har undersøgt og testet mange muligheder for at skifte flĂĄden til LNG. Konverteringen af ​​de eksisterende motorer er den mest pĂĄlidelige og gavnlige løsning, siger Peter Keller, Executive Vice President for TOTE, og fortsætter:

- Denne innovative løsning er udviklet i samarbejde med MAN og vil være en vigtig milepæl for industrien, som forbereder sig til IMO’s kommende svovlgrænse fra 2020.

 

 

 

Arkiv

April 2018

Lavere elvarmeafgift er fremsynet

Her er regeringens energiudspil

MARTEC tiltræder Danmarks nye Teknologipagt

Ă…rets Energikonference med fokus pĂĄ regeringens energiudspil

Hold fast i stærkt hjemmemarked - for eksportens skyld

Skibsfarten skal halvere udledninger inden 2050

Jylland sidder pĂĄ energijobs

Kun 0,003 procent berettigede klager over elforsyning

Energien bliver grønnere - nogle år endnu

Apple og Google sluger grøn energi

MARTEC i nyt samarbejde med TECHCOLLEGE

Verdens største havmølle sat i drift

El-kabel med gøgeunge-effekt

Verdens første LNG-drevne bulk carrier

VVS-autorisation for maskinmestre ved siden af jobbet