Forside » Nyheder » Nyheder 

Tuco Marine leverer højtryks-spulebåd til Norge

Den nye højtryksspulebåd fra Tuco Marine er bygget af kompositmaterialer, der reducerer vægten.

 

I kølvandet på levering af ProZero-fartøjer til mandskabstransport og andre arbejdsbåde til Norge skal Tuco Marine nu levere en 15 meter lang højtryks-spulebåd til norske AKVA Group.

Den 15 meter lange arbejdsbåd er designet for at imødekomme de mange opfordringer til Tuco Marine om at udvide ProZero-serien af arbejdsbåde med dedikerede akvakultur-fartøjer. Tuco Marine har samarbejdet med ledende eksperter på området for akvakultur for at udvikle en båd, der nøje passer til industriens krav.

Båden er bygget af kompositmaterialer. Dette reducerer fartøjets vægt og sikrer lav vedligeholdelse og overlegen styrke. Takket være den lave vægt og de to indenbords dieselmotorer, der er forbundet med det innovative Volvo Penta IPS-drev med fremadvendte, dobbelte modroterende propeller, kan fartøjet fuldt lastet opnå en fart på over 33 knob. Foreningen af lav vægt og effektiv fremdrift resulterer i forbilledlig kontrol og manøvredygtighed, brændstoføkonomi i verdensklasse og minimal miljøbelastning.

"Vi er henrykte over at kunne levere dette fantastiske fartøj og igen demonstrere, at vores ProZero-koncept er et fortrinligt værktøj for skibsejere, der søger topydelse, pålidelighed og gode forhold for besætningen om bord" siger Jonas Pedersen, direktør hos Tuco Marine.

Båden er solgt til AKVA Group i samarbejde med Tucos lokale partner på akvakulturmarkedet, Arild Friestad fra Boat and Barge AS, der i årtier har været en anerkendt leverandør til industrien.

Skroget på denne specifikke ProZero-model har specielle detaljer og forstærkninger, der gør båden ideel til arbejdet med akvakultur. ProZero-skroget sørger desuden for stabile sejlegenskaber - selv i meget hård sø, hvor de fleste fartøjer må give op.

ProZero-bådene er tilgængelige i mange varianter, og alle er omhyggeligt tilpasset kundens unikke specifikationer. Styrehusets layout er lagt an på optimal udnyttelse af den seneste og mest avancerede navigations- og overvågningsteknologi.

 

 

 

Arkiv

August 2017

Verdens største sejlskib - med dieselelektrisk hjælpemotor

Coop skifter til LED-belysning

Ansvaret skal tilbage til skibene

Indvielse af ny maskinmester-campus i Esbjerg

Alphabox skal finde motorens svageste led

Varmt spildevand muliggør stort varmepumpeanlæg

Tuco Marine leverer højtryks-spulebåd til Norge

DONG Energy sælger 50 procent af Borkum Riffgrund 2

Værdifulde råstoffer kan skabes af restprodukter

DNV GL udfører første offshore droneinspektion

Juli 2017

OSK-ShipTech A/S skriver kontrakt med Færgeselskabet Læsø

Teknologisk Institut godkendt som CEN Heat Pump KEYMARK testinstitut

Færger slår fly

Turboladere fra ABB om bord på Kinas største containerskibe

Danske varmepumper skal udnytte havvand i Island