Forside » Nyheder » Nyheder 

Tuco Marine leverer højtryks-spulebåd til Norge

Den nye højtryksspulebåd fra Tuco Marine er bygget af kompositmaterialer, der reducerer vægten.

 

I kølvandet på levering af ProZero-fartøjer til mandskabstransport og andre arbejdsbåde til Norge skal Tuco Marine nu levere en 15 meter lang højtryks-spulebåd til norske AKVA Group.

Den 15 meter lange arbejdsbåd er designet for at imødekomme de mange opfordringer til Tuco Marine om at udvide ProZero-serien af arbejdsbåde med dedikerede akvakultur-fartøjer. Tuco Marine har samarbejdet med ledende eksperter på området for akvakultur for at udvikle en båd, der nøje passer til industriens krav.

Båden er bygget af kompositmaterialer. Dette reducerer fartøjets vægt og sikrer lav vedligeholdelse og overlegen styrke. Takket være den lave vægt og de to indenbords dieselmotorer, der er forbundet med det innovative Volvo Penta IPS-drev med fremadvendte, dobbelte modroterende propeller, kan fartøjet fuldt lastet opnå en fart på over 33 knob. Foreningen af lav vægt og effektiv fremdrift resulterer i forbilledlig kontrol og manøvredygtighed, brændstoføkonomi i verdensklasse og minimal miljøbelastning.

"Vi er henrykte over at kunne levere dette fantastiske fartøj og igen demonstrere, at vores ProZero-koncept er et fortrinligt værktøj for skibsejere, der søger topydelse, pålidelighed og gode forhold for besætningen om bord" siger Jonas Pedersen, direktør hos Tuco Marine.

Båden er solgt til AKVA Group i samarbejde med Tucos lokale partner på akvakulturmarkedet, Arild Friestad fra Boat and Barge AS, der i årtier har været en anerkendt leverandør til industrien.

Skroget på denne specifikke ProZero-model har specielle detaljer og forstærkninger, der gør båden ideel til arbejdet med akvakultur. ProZero-skroget sørger desuden for stabile sejlegenskaber - selv i meget hård sø, hvor de fleste fartøjer må give op.

ProZero-bådene er tilgængelige i mange varianter, og alle er omhyggeligt tilpasset kundens unikke specifikationer. Styrehusets layout er lagt an på optimal udnyttelse af den seneste og mest avancerede navigations- og overvågningsteknologi.

 

 

 

Arkiv

December 2017

Kan maritime virksomheder skabe værdi af deres digitaliseringsanstrengelser?”

Batterier kan blive de nye spidslastværker

Målet bør være 55 procent vedvarende energi i 2030

Minister til Energikonferencen 2018

To maskinmestre, klar arbejdsfordeling

Nyt netværk for maskinmestre, der arbejder med Asset Management

Fra problemløsning til pædagogisk sikkerhed

Insatech udvikler fremtidens måleløsninger

Første overdækkede renseanlæg står klart

Brug for international regulering af autonome skibe

Erhvervsudvikling på Fyn

Sig Varmeværk sænker varmeprisen med varmepumpe

Danmark har verdens bedste energisystem

ME-GI og ME-LGI dual-fuel-motorer når 100.000 driftstimer

Stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger