Forside » Nyheder » Nyheder 

Verdens st√łrste sejlskib - med dieselelektrisk hj√¶lpemotor

Quadriga bliver udstyret med fire DynaRig-master, som skal sikre emissionsfri fremdrift af det 170 m lange skib.

 

Lloyd's Register (LR) har sluttet sig til Quadriga Sustainable Shipping-projektet - et initiativ fra Hamburg-baserede Sailing Cargo, der har planer om at bygge verdens st√łrste sejlskib til emissionsfri s√łtransport.
 
Quadriga-projektet har som mål at bygge en 170 meter emissionsfri car carrier, der kan transportere mellem 1.700 og 2.000 biler. Quadriga vil blive udstyret med fire DynaRig-master og vil til sin fremdrift benytte både sejl og dieselelektriske motorer - og batterier til spidsbelastninger. Når Quadriga alene anvender sine sejl, vil der være tale om helt emissionsfri fremdrift.
 
Fart√łjet vil kunne sejle med 10-12 knob med et yderligere m√•l om at n√• 14-16 knob gennem den opn√•ede ekspertise.
 
Fremdrift af skibe med vind er en af ​​de f√• realistiske muligheder for at introducere vedvarende energi til shipping. IMO-m√•let for CO2-emissioner er en reduktion p√• 50% af de verdensomsp√¶ndende udledninger inden 2050, hvilket kr√¶ver v√¶sentlige √¶ndringer i branchen.
 
Lloyd's Register's Low Carbon Pathways 2050-studie viste, at skibe med lav svovludledning er n√łdvendige i fl√•den inden 2030 for at bidrage til dette m√•l.
 

Skibsfartens CO2-emissioner skal reduceres

Det store sp√łrgsm√•l er, om teknologien vil v√¶re tilg√¶ngelig p√• den skala, der er n√łdvendig for at n√• det opstillede m√•l. Konsensus er, at den tekniske udvikling alene og de tilh√łrende effektivitetsgevinster ikke vil v√¶re nok til at opfylde IMO-m√•let. Der skal findes nye typer br√¶ndstoffer, og Quadriga-projektet er en af ​​de potentielle alternative l√łsninger.
 
Uwe K√∂hler, grundl√¶gger af Quadriga-projektet, kommenterer: 
"Vi skal g√łre det rigtige for vores industris fremtid, og Quadriga-projektet kombinerer traditionelt velpr√łvede systemer med avanceret teknologi og har til form√•l at skabe en l√łsning til at n√• m√•let om reduktion af CO2-emissioner. Vi er glade for at arbejde med Lloyd's Register p√• dette projekt."

  

Nico Dettmann, marketing- og salgschef for Central- og √ėsteuropa, Marine & Offshore, Lloyd's Register, siger:
"Quadriga er et meget sp√¶ndende initiativ at v√¶re involveret i. Det er altid motiverende for os at v√¶re involveret fra konceptfasen af ​​ethvert projekt - is√¶r dem der involverer nyskabende teknologi og nye m√•der at g√łre tingene p√•. Vi har en lang historie for at arbejde med og st√łtte vores kunder til at bringe deres nye koncepter sikkert og robust helt fra starten og til den operationelle virkelighed."

 

Gennem r√•dgivning under design- og specifikationsfasen efterfulgt af on-site tilsyn vil Lloyd's Register bidrage til at sikre overholdelse af de h√łjeste tekniske, sikkerhedsm√¶ssige og milj√łm√¶ssige standarder ved realiseringen af ​​projektet. Lloyd's Register vil ogs√• kontrollere, om de opstillede performanceparametre bliver opn√•et.

 

Quadriga-projektets hjemmeside: nextgeneration-cargo.com.''

 

Om Sailing Cargo

Sailing Cargo startede som et projekt i ​​2013 med det form√•l at s√¶tte nye standarder for fremtidens kommercielle skibsfragt. Sailing Cargo √łnsker sammen med sit voksende internationale partnernetv√¶rk at etablere b√¶redygtige l√łsninger til moderne s√łtransport ved intelligent at kombinere gennempr√łvet teknologi med avanceret innovation. sailing-cargo.de

 

 

 

Arkiv

December 2017

Erhvervsudvikling på Fyn

Sig Varmeværk sænker varmeprisen med varmepumpe

Danmark har verdens bedste energisystem

ME-GI og ME-LGI dual-fuel-motorer når 100.000 driftstimer

Stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger

Robotter skal sortere storskraldet

Verdens st√łrste litium-ion batteri taget i brug

Hele verden som arbejdsplads

Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

November 2017

Markant v√¶kst p√• Esbjerg-Fan√ł-ruten

Flere tager genvejen Spodsbjerg-Tårs

Eksportsucces i praksis

Vi skal i gang med 3D-print nu

Robotterne vil skabe vores jobs i fremtiden