Kontakt os direkte og få personlig rådgivning

Tlf.: +45 3336 4920
Mail: mf@mmf.dkFind svar på spørgsmål

Maskinmestrenes Forenings årsberetning 2019

I 2019 fik Maskinmestrenes Forening en ny strategi, som skal øge kendskabet til maskinmestrenes værdi for virksomhederne. Trods den aktuelle succes på arbejdsmarkedet skal professionen fremtidssikres.

Der er brug for maskinmestrene!
Tallene er ikke til at tage fejl af. Maskinmestrene har lav ledighed og høj beskæftigelse. De nyuddannede maskinmestre kommer hurtigt i job, og vores forening vokser stadig. Medlemstallet stiger støt og roligt. Men vi hviler ikke på succesen. Vi kigger fremad og arbejder hele tiden på at fremtidssikre vores fælles profession. Derfor har bestyrelsen i 2019 vedtaget at fokusere strategien på tre indsatsområder: Politisk indflydelse – Identitet – Job og karriere. Det nye fokus skal være med til at sikre vores fremtidige relevans på arbejdsmarkedet og samtidig udvide kendskabet til vores profession, så maskinmestre opnår beskæftigelse hos endnu flere virksomheder end i dag. På den måde øger vi også muligheden for at bevare en høj beskæftigelse, når konjunkturerne vender.

I den netop offentliggjorte årsberetning kan du læse mere om den nye strategi og om alle de andre aktiviteter, som Maskinmestrenes Forening har beskæftiget sig med i 2019.

mandag den 10. februar