Ingeniør eller maskinmester
der skal stå for godkendelse
af jernbanekøretøjer

Der er fart på ”tog-Europa”. Men nye og ændrede tog (det vi kalder for rullende materiel) kan ikke køre igennem Danmark før det har modtaget en tilladelse fra os. Derfor har vi brug for flere hænder til godkendelser på køretøjsområdet – og det kunne være dine.


Dit nye team

Du bliver en del af team infrastruktur og rullende materiel, hvor vi er 13 personer med baggrunde med fx maskinemester og civilingeniør. Du kommer til at arbejde med det område, der omhandler rullende materiel.

Vi har et godt kollegaskab, hvor vi hjælper hinanden, og hvor vi sætter pris på hinandens forskellige faglige kompetencer.

Fleksible arbejdstider og en god balance mellem arbejde og fritid er også en central del af vores arbejdsmiljø.

Nilufar, som er teamets nyeste kollega, fremhæver:

I vores team er teknisk og faglig sparring med kollegaerne højt prioriteret. Vi er en arbejdsplads med et stærkt fagligt miljø, hvor der virkelig er mulighed for at tilegne sig ny viden.

Du behøver ikke være en tognørd allerede, men det kan altså ikke udelukkes, at du bliver det med tiden, for du kommer virkelig til at lære meget om tog af at være hos os.
 

Dine nye ansvarsområder

Du kommer til at arbejde med et større teknisk ansøgningsmateriale og skal kunne sætte dig ind i og anvende relevant lovgivning. På sigt er der også mulighed for, at du kan repræsentere Trafikstyrelsen i internationale arbejdsgrupper.

Som sagsbehandler får du følgende ansvarsområder:

  • Sagsbehandling og regulatorisk efterlevelse af ansøgninger

Du skal sikre, at ansøgningsmaterialet for ændret og nyt rullende materiel på jernbanen lever op til de gældende danske og europæiske regler.

  • Intern og ekstern udvikling

Du skal, med henblik på smidig sagsbehandling til gavn for sagsbehandler og ansøger, bidrage til effektivisering og forbedring af styrelsens arbejdsgange ved løbende at optimere dem i forhold til det aktuelle lov- og regelgrundlag.

  • Vejledning

Du kommer til at vejlede danske og internationale virksomheder om både nationale og internationale regler.

  • Bidrag til departements- og ministerbetjening

Du kommer til at bidrage regelmæssigt med oplysninger til Transportministeriets departement.

Vi planlægger altid et grundigt oplæringsforløb ud fra dine aktuelle kompetencer og erfaring – vi forventer bestemt ikke, at du er selvkørende fra dag 1.

Derfor er stillingen relevant for både nyuddannede og erfarne profiler.


Hvem er du?

Vi forestiller os, at du

  • Er uddannet ingeniør, maskinmester eller har en anden teknisk uddannelsesbaggrund
  • Evner at omsætte teknisk kompliceret materiale til et beslutningsgrundlag der kan danne baggrund for en eventuel godkendelse af et tog
  • Har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem jura og teknik, hvor du er Trafikstyrelsens repræsentant overfor ansøgere.
  • Evner at sætte dig ind i ansøgerens situation og vidensniveau og tilpasse din vejledning hertil
  • Sætter pris på samarbejde og videndeling internt, da faglig sparring og kvalitetstjek af hinandens arbejde er en væsentlig og vigtig del af vores hverdag.


Alt det med småt
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer. Det forventes, at stillingen besættes på konsulent niveau. Vi satser på at byde dig velkommen som vores nye kollega snarest muligt.

YDERLIGERE INFO

Ansøgningsfrist: 11. maj

Lokation: København

Interesseret?
Du kan få mere at vide om stillingen hos teamleder Paula Karoline Ottenberg på tlf. 41 78 01 79 eller kontorchef Laura Meyer Harrison på tlf. 20 98 33 06.

For spørgsmål om ansættelsesforhold eller Trafikstyrelsen som arbejdsplads kan du kontakte HR Partner Andreas Olesen på + 45 4178 0459.

Send din ansøgning og CV inkl. eksamensbeviser via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest 11. maj 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende. Der kan blive anvendt test i forbindelse med ansættelsesforløbet

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi har ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, luftfart og havne, og vores kerneområder er tilsyn og regulering af transportområderne. Vi har en bred opgaveportefølje, der er placeret mellem det politiske niveau og branchernes virksomheder.

I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Vi sætter pris på høj faglig kvalitet, vidensdeling og et godt kollegaskab. Vi lægger samtidig vægt på at sikre en arbejdsdag, der giver plads til fritid og familieliv.

DINE FORDELE
SOM MEDLEM I MF

STANDARDPLUS-PAKKEN

TEKSTANNONCE MED DOBBELT SYNLIGHED

Det får du:

• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og
jobannonce på Maskinmesterjob.dk.


• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister
i Maskinmesterjobs nyhedsbrev.


• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs
Facebook og LinkedIn.


• En 1/2-sides annonce i fagmagasinet
Maskinmesteren.

PRIS
10.995 KR. (EKS. MOMS)

ANNONCEFORMATER

Vi modtager formater i: jpg. gif, png. maks 1,5 MB. Levering skal være til både desktop og mobil.

Desktop

1400 x 270 pixel

1400 x 450 pix

Mobile

1400 x 270 pixel

SÅDAN GØR DU

  1. Kontakt mediakonsulent Dorte Schlünzen på 7610 1146/dosc@stibo.com eller Maskinmestrenes Forening på 3336 4920/ maskinmesterjob@mmf.dk.

  2. Send materiale bestående af:
    Annonceteksten i et worddokument, virksomhedens kontaktinformation, afdeling, logo i høj opløsning, fakturainformation, fotos/video samt relevante brancher til opsætning af søgekriterier:
    Service/handel/rådgivni g, industri, energiforsyning/vand/renovation, skibsfart, offshore og bygge/anlæg.

  3. Materiale, som er modtaget inden kl. 12.00, bliver opsat senest kl. 9.00 næste dag.

  4. Din jobannonce er online indtil ansøgningsfristen eller 4 uger fra offentliggørelsen.