Daniel Amby Riger er uddannet maskinmester og ansat som juniormester hos Maersk. Et job der indebærer, at han er ude at sejle 10 til 11 uger ad gangen og hjemme i en tilsvarende periode. En almindelig arbejdsdag er typisk fra 8.00-17.00 i hverdagene, mens arbejdstiden i weekenden er 8.00 -15.00 om lørdagen og 8.00-12.00 om søndagen. Der kan selvfølgelig opstå kritiske situationer, hvor man som maskinmester skal løse et akut problem.
»Når jeg har fri, er det ikke sådan, at jeg keder mig. Der er masser at lave ombord, og jeg sætter især pris på fællesskabet med de mange andre nationaliteter, der er med ombord,« siger Daniel Amby Riger.
Det er selvfølgelig jobbet, der er den afgørende forklaring på, at Daniel Amby Riger som maskinmester har valgt det maritime erhverv.
»Jeg har altid godt kunnet lide at udfordre mig selv, og det var også derfor, jeg valgte at blive maskinmester. Som juniormester hos Maersk er der masser af faglige udfordringer, og jeg har blandt andet ansvaret for vandbehandlingen i de forskellige kedler, og jeg er alt-mulig-mand omkring alt hvad der er mekanisk og elektronisk ombord. Jeg er en del af et team, der spiller en helt central rolle i skibets fremdrift,« siger Daniel Amby Riger, der drømmer om at gøre karriere hos Maersk og måske ende som maskinchef på et tidspunkt;
»Jeg drømmer om at kunne videreudvikle mig hos Maersk og ende som maskinchef, men det kræver selvfølgelig en masse kompetenceudvikling. Det er dog også muligt hos Maersk, hvor der gøres en masse for at videreudvikle medarbejderne. Maersk danner rammerne for en stærk og solid arbejdsplads med plads til forskellighed,« siger han.
Maersk er et af verdens største containerskibsrederier med næsten 700 skibe i flåden og en stor organisation på land. Det giver rigtig mange karrieremuligheder for maskinmestre, der vil prøve kræfter med et maritimt arbejdsliv i stor skala.
Globalt 100.000
Danmark 900 søfolk inkl. 400 kadetter
Maersk er et af verdens største containerrederier og er det førende rederi inden for udvikling og nytænkning af en bæredygtig fremtid i shipping industrien. Vi har omkring 700 skibe i vores flåde og opererer i hele verden på tværs af over 130 lande.
Ansvar
Kvalitetskontrol
Ledelse
Hydraulik
Skibsfart
Køle- og varmeteknologi
Tilbud til studerende
Ansættelse som Juniormester efter endt uddannelse som Maskinmester.
Eksamensbeviset må maks være 4 år gammelt, og man skal have gennemført den maritime valgfagspakke under uddannelsen.
Ansøg som Juniormester på kursmodfremtiden.dk/juniormester.
A.P. Moller- Maersk A/S
Esplanaden 50
1098 København K
Tel. 3363 3363
Besøg os på
www.maersk.com
Ansøg som Juniormester på www.kursmodfremtiden.dk/juniormaskinmester
Som medlem har du sikkerhed i ansættelsen gennem overenskomster med arbejdsgiverforeningerne. Derudover kan du få hjælp til rådgivning og juridisk bistand ved løn- og kontraktforhandlinger og meget mere. Klik ind og læs mere om dine medlemsfordele
Maskinmestrenes Forening
Sankt Annæ Plads 16
1250 København K
CVR: 20802618
TEKSTANNONCE MED DOBBELT SYNLIGHED
Det får du:
• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og
jobannonce på Maskinmesterjob.dk.
• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister
i Maskinmesterjobs nyhedsbrev.
• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs
Facebook og LinkedIn.
• En 1/2-sides annonce i fagmagasinet
Maskinmesteren.
DEN KLASSISKE TEKSTANNONCE
• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og jobannonce på Maskinmesterjob.dk
• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister i Maskinmesterjobs nyhedsbrev
• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs Facebook og LinkedIn