Varm karrieren op i det kolde nord
Som maskinmester i Royal Arctic Line bliver man en del af et miljø, hvor sikkerheden er i top – også med isbjerge i farvandet – og sammenholdet ombord er solidt. En kort magtdistance og erfarne officerer sikrer en god arbejdskultur.
Termometeret kan nå helt i bund, når Royal Arctic Lines skibe besøger havnene i Nordgrønland, men i maskinrummet er der varmt og nok at lave for rederiets mange maskinmestre. Allerede som vagtgående 2. mester er der masser af ansvar for at holde fartøjets systemer i gang, og være en del af ankomst og afgange.
RAL opererer med ubemandede maskinrum, hvor vagthavende får en alarm i sin kahyt, hvis det er ubalance eller mangler brændstof, olie eller lignende et sted i maskinen. Derudover skal der også føres opsyn med skibets reefercontainere for at sikre, at de opretholder den rette temperatur og i øvrigt fungerer, som de skal.
Besætningerne på Royal Arctic Lines skibe roterer af og på i et mønster, der hedder seks uger på havet og seks uger hjemme, og med faste havne, hvilket vil sige, at man på- og afmønstrer samme sted. Dertil kommer, at man som hovedregel har den samme afløser, som man kan være i dialog med løbende.
RAL, der gik i drift i 1. januar 1993, er 100 procent ejet af Grønlands Selvstyre og har enekoncession til al søtransport af gods til og fra Grønland og mellem de grønlandske byer og bygder. Det gør rederiet til en livsnerve for det grønlandske samfund, der garanterer forsyninger til hele landet.
Selskabet råder over en håndfuld atlant- og feederskibe, der er af højeste, baltiske isklasse og specialfremstillet med dobbeltskrog og højt fribord for at kunne sejle i arktiske farvande, foruden til Island, Færøerne og Danmark. Derudover har man seks lidt mindre bygdeskibe, der udelukkende betjener de grønlandsk havne.
På alle skibe er arbejdssproget dansk, og besætningerne bliver udgjort af et miks af danske, færøske og grønlandske søfolk, med flere af sidstnævnte på bygdeskibene. Både på skibe og på land fokuserer RAL meget på en kort magtdistance, hvilket kort fortalt betyder, at det skal være nemt at tale med en overordnet, uanset emne.
RAL har desuden et stort fokus på sikkerhed, ikke mindst når sejladsen foregår i isfyldte farvande højt mod nord. Officererne på rederiets fartøjer er alle særdeles erfarne folk, der kan bevare overblikket, selv i pressede situationer, og generelt opretholde en tryg og positiv stemning.
Derfor er mulighederne for at stige i graderne også gode, når man ellers har fået noget effektiv sejltid under bæltet, fordi netop erfaring er noget, der bliver prioriteret fra ledelsens side.
Globalt750
Maskinmestre 58
Royal Arctic Line A/S udfører al søtransport af gods til og fra Grønland og mellem de grønlandske byer og bygder. Rederiet er således en livsnerve for det grønlandske samfund, der garanterer forsyninger til hele landet.
Ansvar
Kvalitetskontrol
Vandbehandling
Vandrensning
Ledelse
Hydraulik
Energiforsyning
Skibsfart
Køle- varmeteknologi
Tilbud til studerende
Sejltid som juniormester
Aqqusinersuaq 52,
Postboks 1580,
3900 Nuuk
Tel: +299 34 91 00
Besøg os på
www.ral.dk
Som medlem har du sikkerhed i ansættelsen gennem overenskomster med arbejdsgiverforeningerne. Derudover kan du få hjælp til rådgivning og juridisk bistand ved løn- og kontraktforhandlinger og meget mere. Klik ind og læs mere om dine medlemsfordele
Maskinmestrenes Forening
Sankt Annæ Plads 16
1250 København K
CVR: 20802618
Kontakt os direkte og få
personlig rådgivning
Tlf.: +45 3336 4920
Mail: mf@mmf.dk
/ sikkermail@mmf.dk
TEKSTANNONCE MED DOBBELT SYNLIGHED
Det får du:
• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og
jobannonce på Maskinmesterjob.dk.
• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister
i Maskinmesterjobs nyhedsbrev.
• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs
Facebook og LinkedIn.
• En 1/2-sides annonce i fagmagasinet
Maskinmesteren.