Teknisk Sagsbehandler der vil
arbejde med infrastruktur
på jernbaneområdet

Jernbanen står over for modernisering og udvikling. Men ny og ændret infrastruktur, som for eksempel Aarhus H og Femern tunnelen – kan ikke tages i brug uden en tilladelse fra os. Derfor har vi brug flere hænder til godkendelse af infrastruktur – og det kunne være dine.


Dit nye team

Du bliver en del af Team infrastruktur og rullende materiel, hvor vi er 13 personer med baggrunde som fx maskinmester og civilingeniør. Du kommer til at arbejde med det område, der omhandler infrastruktur.

Helt overordnet arbejder vi for at bevare og sikre et højt sikkerhedsniveau på jernbaneområdet.

Vi værdsætter samarbejde og vidensdeling, og i vores team står kollegaskab højt på dagsordenen.

Niels, der er en af dine kommende kollegaer, siger:

Du kommer ind i et team med engagerede kolleger, som vil bidrage til at du bliver ført grundigt ind i opgaverne med godkendelse af infrastruktur. Med tiden vil du også kunne udvide dine opgaver med f.eks. varetagelse af internationale interesser, deltagelse i tilsyn og andre spændende opgaver.”

Desuden er fleksible arbejdstider og en god balance mellem arbejde og fritid en central del af vores arbejdsmiljø.

Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til jernbaneområdet, men det er ikke et krav – men du skal være forberedt på, at du muligvis ender som en tognørd.

Dine nye arbejdsopgaver

Du bliver ansvarlig for en bred vifte af opgaver inden for godkendelse og regulering af jernbaneinfrastruktur.

Dine vigtigste arbejdsopgaver vil inkludere:

  • Sagsbehandling af ibrugtagningstilladelser til jernbaneinfrastruktur og godkendelse af nye baner, letbaner og metro.
  • Vejledning af virksomheder som f.eks. Banedanmark, Lokaltog og landets letbaner om godkendelsesprocedurer, lovgivning, risikovurderinger samt international lovgivning og standardisering.
  • Deltagelse i udviklingen af reguleringer på både europæisk og nationalt niveau.
  • Bistand med forberedelse og gennemførelse af tilsyn.
  • Være med i interne udviklingsprojekter, som f.eks. arbejdet med Trafikstyrelsens nye procesprogram D4.

 

Vi leder efter dig, der:

  • Har en uddannelse som ingeniør eller har en tilsvarende teknisk eller naturvidenskabelig uddannelse på mellemlangt eller langt niveau.
  • Har et par års relevant erhvervserfaring fx med teknisk sagsbehandling.
  • Har kendskab til risikovurderinger og processtyring.
  • Arbejder struktureret og med blik for vigtige detaljer, men samtidigt bevarer overblikket.


Alt det med småt
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer. Det forventes at stillingen besættes på fuldmægtig niveau. Vi satser på at byde dig velkommen som vores nye kollega snarest muligt.

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, luftfart og havne, hvor kerneområderne er regulering, godkendelser og tilsyn.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen på www.trafikstyrelsen.dk

YDERLIGERE INFO

Ansøgningsfrist: 11. maj

Lokation: København

Interesseret?
Du kan få mere at vide om stillingen hos teamleder Paula Karoline Ottenberg på tlf. 41 78 01 79 eller kontorchef Laura Meyer Harrison på tlf. 20 98 33 06.

For spørgsmål om ansættelsesforhold eller Trafikstyrelsen som arbejdsplads kan du kontakte HR Partner Andreas Olesen på + 45 4178 0459.

Send din ansøgning og CV inkl. eksamensbeviser via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest 11. maj 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende. Der kan blive anvendt test i forbindelse med ansættelsesforløbet

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi har ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, luftfart og havne, og vores kerneområder er tilsyn og regulering af transportområderne. Vi har en bred opgaveportefølje, der er placeret mellem det politiske niveau og branchernes virksomheder.

I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Vi sætter pris på høj faglig kvalitet, vidensdeling og et godt kollegaskab. Vi lægger samtidig vægt på at sikre en arbejdsdag, der giver plads til fritid og familieliv.

DINE FORDELE
SOM MEDLEM I MF

STANDARDPLUS-PAKKEN

TEKSTANNONCE MED DOBBELT SYNLIGHED

Det får du:

• 4 ugers målrettet eksponering af din virksomhed og
jobannonce på Maskinmesterjob.dk.


• Synlighed over for 14.000 tekniske specialister
i Maskinmesterjobs nyhedsbrev.


• Opslag med din annonce på Maskinmesterjobs
Facebook og LinkedIn.


• En 1/2-sides annonce i fagmagasinet
Maskinmesteren.

PRIS
10.995 KR. (EKS. MOMS)

ANNONCEFORMATER

Vi modtager formater i: jpg. gif, png. maks 1,5 MB. Levering skal være til både desktop og mobil.

Desktop

1400 x 270 pixel

1400 x 450 pix

Mobile

1400 x 270 pixel

SÅDAN GØR DU

  1. Kontakt mediakonsulent Dorte Schlünzen på 7610 1146/dosc@stibo.com eller Maskinmestrenes Forening på 3336 4920/ maskinmesterjob@mmf.dk.

  2. Send materiale bestående af:
    Annonceteksten i et worddokument, virksomhedens kontaktinformation, afdeling, logo i høj opløsning, fakturainformation, fotos/video samt relevante brancher til opsætning af søgekriterier:
    Service/handel/rådgivni g, industri, energiforsyning/vand/renovation, skibsfart, offshore og bygge/anlæg.

  3. Materiale, som er modtaget inden kl. 12.00, bliver opsat senest kl. 9.00 næste dag.

  4. Din jobannonce er online indtil ansøgningsfristen eller 4 uger fra offentliggørelsen.